1. 65% van de marketingbudgetten voor influencers zal in 2020 toenemen.
Bijna tweederde van de marketeers zal dit jaar meer uitgeven aan influencer marketing.
2. Het meest voorkomende budget voor influencers is $ 1.000 – $ 10.000 / jaar, gevolgd door $ 100.000 – $ 500.000 / jaar.
19% van de marketeers besteedt in 2020 $ 1.000 – $ 10.000 per jaar aan influencer marketing, terwijl 18% tussen $ 100.000 – $ 500.000 per jaar besteedt.
3. 17% van de bedrijven besteedt meer dan de helft van hun marketingbudget aan influencers.
Hoewel dit percentage bescheiden is, laat het zien hoe cruciaal influencer-marketing is geworden voor een handvol bedrijven.
4. 89% zegt dat de ROI van influencer marketing vergelijkbaar of beter is dan andere marketingkanalen
5. Instagram staat op nummer 1 voor het belangrijkste en meest impactvolle kanaal.
6. Snapchat is het kanaal met de minste voorkeur voor influencermarketing.
7. Meer dan ⅔ van de marketeers zal het meeste op Instagram uitgeven.
8. Instagram-berichten zijn de meest gebruikte vorm van influencer-marketing.
9. Instagram-verhalen zijn het op een na meest gebruikte formaat, gevolgd door YouTube-video’s en Instagram-video’s.
10. Twitch livestream is het minst gebruikte kanaal.
https://www.nextchapter.agency/
https://www.nextchapter.agency/